Konferencja jubileuszowa

Wiedza
Komunikacja
Działanie

Wiedza
Komunikacja
Działanie

25-26.10.2018 KRAKÓW

SESJA 1

MEDIA I SFERA PUBLICZNA

Myślą przewodnią sesji i wchodzących w jej skład paneli tematycznych jest możliwie szerokie przedstawienia tematu sfery publicznej z perspektywy medioznawczej.

W ujęciu klasycznym sfera publiczna to przestrzeń, w której realizuje się wspólna debata, w której dyskutuje się wspólne sprawy, często za pośrednictwem i na forum mediów. Taka sfera w wymiarze krajowym istnieje w każdym ustroju politycznym, jednak zainteresowanie tym wspólnym światem zdaje się słabnąć. Badacze w wielu krajach obserwują zjawisko, które opisywane jest jako fragmentaryzacja, dekompozycja sfery publicznej, co niesie z sobą określone konsekwencje nie tylko w skali lokalnej. Jaką rolę pełnią w tym procesie media i dziennikarze? Jak problem fragmentaryczności, niedookreśloności, hybrydowości stale zmieniającego się środowiska komunikacyjnego wpływa na kondycję sfery publicznej?

Sesja składać się będzie z trzech paneli dyskusyjnych: media a opinia publiczna (P1), media a europejska sfera publiczna (P2) oraz rola mediów i dziennikarzy w kształtowaniu sfery publicznej (P3). Interesują nas wystąpienia dotyczące znaczenia mediów w procesie kształtowania opinii publicznej, a także roli mediów i dziennikarzy w kształtowaniu sfery publicznej, tak w wymiarze krajowym, jak i europejskim.

Panel 1

Media i opinia publiczna

Panel 2

media a europejska sfera publiczna

Panel 3

rola mediów i dziennikarzy w kształtowaniu sfery publicznej

Patronat naukowy

Partnerzy medialni

    Kontakt

    Sekretarz konferencji

    Małgorzata Chęcińska-Głazik

    tel. +48 12 664 55 33
    pon-pt 8:00-16:00

    sprawy finansowe

    Anna Harnik

    tel. +48 12 664 55 29
    pon-pt 7:30-15:30

    Przewodnicząca komitetu organizacyjnego

    dr hab. Weronika Świerczyńska-Głownia

    tel. +48 512 446 405

    EMAIL

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej