Konferencja jubileuszowa

Wiedza
Komunikacja
Działanie

Wiedza
Komunikacja
Działanie

25-26.10.2018 KRAKÓW

SESJE

  • MEDIA I SFERA PUBLICZNA

    Myślą przewodnią sesji i wchodzących w jej skład paneli tematycznych jest możliwie szerokie przedstawienia tematu sfery publicznej z perspektywy medioznawczej.

    Panele

    1. Media a opinia publiczna
    2. Media a europejska sfera publiczna
    3. Rola mediów i dziennikarzy w kształtowaniu sfery publicznej

    Szczegóły sesji

  • MEDIA, POLITYKA I SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE

    Tematem przewodnim sesji jest złożoność relacji mediów i polityki w kontekście społeczeństwa obywatelskiego. Interesują nas wystąpienia dotyczące roli, jaką w procesie komunikacji politycznej i w dialogu obywatelskim odgrywają media oraz metodologia badań medioznawczych, stosowana w tych obszarach badawczych.

    Panele

    1. Dialog obywatelski
    2. Komunikacja, mediatyzacja, wybory
    3. Populizm

    Szczegóły sesji

  • MEDIA I KULTURA

    Tematem przewodnim sesji są obserwowane wielopłaszczyznowe zmiany zachodzące w obszarze dziennikarstwa, mediów i kultury.

    Panele

    1. Literatura a dziennikarstwo. Sztuka nowych mediów, dziennikarskie formy transmedialne
    2. Gatunki dziennikarskie w XX i XXI wieku: ewolucja czy rewolucja?
    3. Telewizja na rozdrożu. Między prymitywną rozrywką i produkcją jakościową
    4. Nowe media, konwergencja i kultura partycypacji

    Szczegóły sesji

  • JĘZYK I OBRAZ W MEDIACH

    Sesja poświęcona będzie wielowymiarowym badaniom nad przekazami językowymi i ikonicznymi we współczesnych przestrzeniach medialnych.

    Panele

    1. Język, tekst, dyskurs w komunikowaniu publicznym
    2. Komunikacja wizualna w mediach
    3. Multimedialne i wielomodalne strumienie przekazów jako ustrukturyzowane „opowieści o świecie” (trans)medialne narracje o rzeczywistości

    Szczegóły sesji

  • TRANSFORMACJA MEDIÓW

    Historia, system, zarządzanie.
    Sesja poświęcona zostanie rozważaniom na temat zmian w obszarze funkcjonowania mediów jakie towarzyszyły transformacji społecznej i politycznej Polski po 1989 roku.

    Panele

    1. Kapitał zagraniczny w polskich mediach – bilans zysków i strat ostatniego ćwierćwiecza
    2. Prawne aspekty funkcjonowania mediów. Transformacja prawa w normy pozaprawne w mediach
    3. Media. Władza. Algorytmy
    4. Big data i dziennikarstwo danych (data journalism) a wyzwania współczesnego medioznawstwa w Polsce i na świecie
    5. Marketing mediów – marketing produktów medialnych. Od  analogowych narzędzi do zdigitalizowanego środowiska

    Szczegóły sesji

Patronat naukowy

Partnerzy medialni

    Kontakt

    Sekretarz konferencji

    Małgorzata Chęcińska-Głazik

    tel. +48 12 664 55 33
    pon-pt 8:00-16:00

    sprawy finansowe

    Anna Harnik

    tel. +48 12 664 55 29
    pon-pt 7:30-15:30

    Przewodnicząca komitetu organizacyjnego

    dr hab. Weronika Świerczyńska-Głownia

    tel. +48 512 446 405

    EMAIL

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej